Мельничук Тетяна Миколаївна.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

06.02.1986р. с. Ст.Миколаївка.

Освіта: КОГПА ім.Т.Г.Шевченка

Спеціальність: "Дошкільне виховання"

кваліфікація:"Вихователь дітей дошкільного віку, вчитель початкових класів".

Працює з 2008 р. вихователем в Студянському ДНЗ.

Педагогічний стаж 9 років.

Інтегроване заняття

Старша група

«Незвичайна подорож»

Програмовий зміст:

Пізнавальний розвиток: дати дітям уявлення про планетиСонячної системи, про Сонце як небесне світило,про супутники; показати за допомогою дослідів утворення та зміни зовнішнього вигляду планети Земля;підвести дітей до висновку,що лише на планеті Земля існує життя.

Фізичний розвиток: покращувати моторні навички,розвивати координацію рухів.

Соціально – моральний розвиток: спонукати дітей свідомо ставитись до оточуючої природи,формувати екологічний світогляд.

Емоційно – ціннісний розвиток: викликати емоційний відгук до краси навколишнього середовища.

Мовленнєвий розвиток: розвивати навички пояснювального та діалогічного мовлення,поповнювати словник дієсловами,прикметниками.

Художньо – естетичний розвиток: підтримувати цікавість до програмових віршів,що відповідають темі. Виховувати шану та любов до рідної землі у пісні «Планета Земля».

Креативний розвиток: розвивати в дітей логічне мислення,увагу під час комп’ютерної гри «Пригоди в космосі».

Словникова робота: планета,орбіта,супутник, Сонячна система,суша,космонавт,скафандр.

Попередня робота: перегляд мультфільму «Лунтик»,малювання планети Земля(колективна робота). Заучування програмових віршів по темі.

 

Хід заняття

Діти заходять до зали.

Вихователь: діти, до нас сьогоднізавітали гості,давайте привітаємось!

Діти вітаються.

Вихователь: Діти ,а чи знаєте ви чому ми одягнені в такі незвичні костюми?

 

(Відповідь дітей).

Сьогодні в нас незвичайна мандрівка. Сьогодні ми з вами будемо космонавтами. Діти,хто знає,хто такі космонавти?

Це люди,які літають в космос і досліджують його. Отож і ми сьогодні відправимось у надзвичайну подорож просторами безмежного і безкрайого космосу. Де познайомимось із новими планетами,зірками,супутниками. Діти,а пам’ятаєте,ми на попередньому занятті малювали нашу з вами планету,на якій ми живемо – Землю,тож давайте візьмемо із собою цей малюнок і в космосі порівняємо його з Справжньою землею,подивимось,чи такою ми уявляли свою планету.

Ця швидка нова ракета,

Для польотів на планети.

Ми в космос вирушаємо,

Бо у нім всього не знаємо.

Ми місця хутчіш займаємо!

                     10,9,8,7,6,5, 4, 3, 2, 1 — пуск! І швидко відлітаємо!(діти разом рахують).

Діти сідають в ракету.

Вихователь. Поки наш космічний корабель набирає швидкість, я хочу вас про дещо запитати.

Діти, у вас є тато, мама, брати чи сестри, бабусі, дідусі. А як називається цей колектив одним словом? (Родина)

А хто в людській сім´ї головний, хто піклується про всіх членів родини? (Тато)

Правильно. Так само і наша Земля має свою родину, і називається вона — «Сонячна система»,

повторіть, будь ласка! (Вихователь показує карту Сонячної системи).

Чому Сонячна? Тому що Сонце — це головна зірка, яка утримує біля себе інші планети.

 

Зверніть увагу: Сонце начебто за руки тримає біля себе планети і не відпускає їх, щоб вони не розгубились у величезному космічному просторі.

У кожної планети є своя доріжка, якою вона рухається навколо Сонця, і ця доріжка називається орбітою.

Що таке орбіта?

Доріжка якою рухаються планети навколо сонця.

А тепер дізнаємось, скільки ж планет є в Сонячній сім´ї. Ми кожну із них відвідаємо,а потім ми порахуємо їх. Згодні? Тож давайте ми вийдемо у космічний простір і подивимося на планети з близька.

Діти виходять.

 

Сонце – це дуже велика зірка,що значно більша нашої планети. Величезна палаюча куля,без тепла якої нічого не могло б існувати на землі. Тому,що було б дуже холодно,не було б рослин,тварин,не було б і води. А уявляєте,діти,яке б життя було б на Сонці. А ніякого! На Сонці зовсім немає життя,хоча без Сонця воно не можливе і на Землі.

Вихователь. Найближча від сонця планета Меркурій. Якою вона буде за рахунком? (Першою)

 

Це маленький гірський світ.З однієї сторони планети завжди ніч і дуже холодно,а з іншої завжди день і дуже гаряче. Це означає,що Меркурій не робить обертів навколо своєї осі. На планеті немає ні води,ні повітря.

Сестра Землі — Венера. (Друга)

 

Це друга від сонця планета,велика за розмірами , окута хмарами з їдких парів. З них проливаються ядовиті дощі. Температура на ці планеті дуже висока,жодна жива істота не витримає такої спеки.

Найкраща з планет — Земля. (Третя)

 

Це наша планета. На Землі є повітря,вода,які підтримують життя на планеті. Вонанаселена людьми, тваринами, рослинами. Це наша з вами спільна домівка. Земля робить один оберт навколо сонця за один рік,тому на Землі міняються пори року. Також,Земля обертається і навколо своєї осі за 24 години,що забезпечує зміну дня і ночі. Також,має наша планета і супутника,називається Місяць.

 

Супутник,діти,це маленька планета,що обертається навколо великих. На супутниках також немає життя.

Діти,що таке супутник? (Маленька планета ,що обертається навколо великих).

За нею іде Марс. (Четвертий)

 

Червона планета,тому,що вся планета вкрита іржею. Тут часто бувають пильні бурі. Марс менший від Землі і холодніший. У Марса є два супутника. На цій планеті ,також,міняються пори року.

Найбільша з планет Сонячної системи — Юпітер. (П´ятий)

 

Ця планета в 11 раз більша від землі,вся планета оточена хмарами,там постійні тумани та холодні вітри. У Юпітера аж шістнадцять супутників. Юпітер дуже швидко обертається навколо своєї осі,тому його форма трішки приплюснута.

Планета, яка має навколо себе кільця,— Сатурн. (Шостий)

 

На ній отруйне повітря і ще холодніше ніж на Юпітері. Має  Сатурн вісімнадцять супутників. Крім того навколо нього є кільця,які складаються з пилу та льоду.

Далі планета Уран. (Сьомий)

 

 На ці планеті  так холодно,що не витримає жодна жива істота,вона покрита льодом та снігом. А також ця планета має шістнадцять супутників та одинадцять кілець,тільки вони менш помітні ,бо темніші ніж у Сатурна.

Планета, названа на честь бога моря, — Нептун. (Восьмий)

 

На ці планеті дмуть найсильніші і найхолодніші вітри. Має Нептун шість супутників. Форма Нептуна,також,трішки приплюснута,тому,що ця планета дуже швидко рухається.

Остання із планет –Плутон. (Девята)

 

Це найменша планета у сонячній системі,проте також має супутників. Плутон розташований на такій далекій відстані від Сонця,що тут вічна мерзлота і темнота.

Тож скільки всього планет у Сонячній родині? (Девять)

 

А тепер уважно подивіться на планети, ви беріть найкрасивішу. Як вона називається? (Планета Земля)

Чим вона вам сподобалася? (Відповіді дітей.)

Читання вірша дітьми.

 

Є в системі Сонячній

Планета, що зветься Земля.

Я знаю, що кращої від неї

Ніде нема.

 

Річки й озера синії,

Гори, ліси й моря —

Серед усіх найкраща

Планета моя — Земля!

Ну що ж,діти,час повертатись додому на нашу рідну Землю.

 

До зали входить інопланетянин. Ой – ой - ой ,ай – ай - ай, розійдіться - розійдіться. (Інопланетянин оглядає дітей). Вітається.

Діти вітаються.

Інопланетянин: а ви хто?

Діти: ми діти! А ти?

Я Інопланетянин,а звуть мене Залізочка. Я вивчаю космічний простір,облітаю всі планети,хочу найти хоч на якісь планеті життя,та ,поки що,мої пошуки безрезультатні. Мабуть,я вашу планету пропустила,раз із вами ще ніколи не зустрічалася. З якої ж ви,діти,планети?

Ми з планети Земля.

Інопланетянин: а яка ж по рахунку ваша Земля?

Діти: наша земля третя по рахунку. Тепер мені все зрозуміло,я дійсно пропустила вашу планету. Як це могло статись,не розумію! Діти ви такі гарні,я ще таких не зустрічала,мені дуже цікаво спостерігати за вами. Але в мене трапилась біда,я у космосі розгубила своїх товаришів - зелених чоловічків. Допоможіть мені їх позбирати,але збирати їх доведеться на ось таких комп’ютерах.

Комп’ютерна гра: «Пригоди в космосі».

 Вихователь: Залізочко,діти чудово впорались із твоїм проханням,можливо і ти з нами трішки позаймаєшся?

Залізочка: о так,залюбки!

 

Фізкультхвилинка:

Я собі цікаву гру навіть в космосі знайду,

На кометі політаю,навкруг Сонця покружляю.

Підмету Чумацький Шлях,потім буду там гулять.

Покручу кільце Сатурна,щоб була фігура.

Нахилюся на всі боки,як Уран буду нівроку.

Що ж у космосі цікаво і звичайні робити вправи.

 

Вихователь: що ж ,Залізочко,ти не справилась із таким простим завданням,але ми тебе запрошуємо на нашу планету,прилітай і наші дітки ,обов’язково,навчать тебе всьому,що знають самі.

Наші діти на попередньому занятті намалювали нашу Землю,і от сьогодні ми тобі подаруємо цей маленький зразок нашої планети. Щоб ти напевно знала куди прилітати.

(Діти дарують).

Інопланетянин: дякую,за такий чудовий подарунок,яка гарна ваша Земля, обіцяю,що обов’язково  відвідаю вас невдовзі. Щасливої вам дороги,діти,до побачення.

Діти прощаються.

Вихователь. Тож повертаємо наш космічний корабель до планети Земля.

 

Музичний супровід. Пісня про землю.

Вихователь: Погляньте, діти,ми наближаємось до якоїсь планети,а що ж це за планета?

* Планета Земля!

* Скажіть, а хто проживає на цій планеті?

* Яку форму має планета Земля?

Вихователь: діти,ми  вже закінчили нашу подорож і приземлились на нашу рідну планету. Діти,скажіть,а чи потрібні нам на Землі скафандри?

Ні,то ж давайте ми знімемо наші костюми.

Виставляється глобус. Діти хто знає,що в мене в руках?

 

Це глобус. Глобус,це маленький макет нашої Землі.

Діти,погляньте уважно.

* А яке забарвлення має планета Земля? (Багато синього, жовтого, зеленого,коричневого кольорів.)

-Що означає синій колір на глобусі?

 

1-ша дитина

Синім воду позначають,

Океани і моря,

Всюди ріки протікають,

Розквітала щоб Земля.

 

-Що означає жовтий колір?

2-га дитина

 

Жовтий колір — колір суші

Пояснити слово мушу.

Суша — там, де зараз ми,

Суша — де нема води.

 

-А що означає зелений колір?

 

3-тя дитина

 

Що зеленим — то ліси,

Планети легені,

Неймовірної краси,

Зелені-зелені.

4 - та дитина:

-         Що означає коричневий колі?

Колір цей – це значить гори,

Отак от просто закохатись в них.

Смереки із ялицями в покорі

А на віддалених вершинах тане сніг.

 

Звук мобільного телефона.

Вихователь: ой діти,мені щойно надійшло смс повідомлення від нашої знайомої Залізочки,а пише вона ось що: «Дорогі діти,в мою літаючу тарілку потрапив астероїд і пошкодив її,на щастя все обійшлось,я змогла полагодити,та ось ваш подарунок також пошкодився і я ,нажаль, не змогла його склеїти,допоможіть мені,будь ласка,зберіть Землю,а я прилечу через декілька днів і заберу. Поломану Землю відправила вам через «Нову пошту»Щиро дякую,ваша Залізочка».

 

Вихователь: а ось і посилка. Ну що ж допоможемо нашій Залізочці?

Діти: так,допоможемо!

 

Гра «Склади планету Земля»

 

Послухайте, що я вам розповім.

 

Презентація «Зародження планети земля».

Давним-давно, мільярди років тому, у космічному просторі не існувало ще Землі. Там хазяйнували темні хмари розпеченого газу, пилу, уламки космічних тіл. Тодій почала зароджуватися наша планета. Невеличкий шматок космічного тіла був схожий на магніт. Він почав притягувати до себе дрібні камінці, космічні піщинки, уламки інших планет. Так утворилася земна куля. Але на ній не було ні повітря, ні людей, ні тварин. Земля була схожа на розпечену сковорідку. Куди не кинеш оком, скрізь вогонь, дим. Минав час, і Земля поступово оживала. Вона не була тепер звичайною голою кулею. На її поверхні почали утворюватися ліси,гори,ріки,озера,моря. А щоб упевнитися в цьому, проведемо дослід.

 

Дослід :«Як зародиласьпланета Земля»

 

На столах у дітей тарілочки з дрібними металевими предметами, магніт. Діти беруть магніт, водять ним по колу над металевими предметами.

Вихователь. Що трапилося з металевими предметами? (прилипли до магніту)

— Де залишився магніт? (Усередині) Так поступово і наша Земля росла, росла і стала великою кулею, що обертається навколо Сонця.

Діти,куди ми сьогодні літали? (В космос).

А що таке сонячна система?

Що таке орбіта?

Що таке супутник?

Скільки планет в сонячній системі?

А зараз ,діти,давайте і ми уявимо себе маленькими планетами у великій Сонячні системі. Давайте і ми станемо сонячною дружною родиною.

 

Гра «Я - планета сонячної системи».

 

Діти називають планети по порядку  розташовані від Сонця ,стають на орбіту планети і розказують вірш про планету.

 

Сонце:

Яскраво ця зірка сяє,

Планет – діток девять має!

 

1.        Меркурій:

Ти близько до Сонця,товаришу мій?

Спитала Венера - сусідка,

Мабуть,припікає у п’ятки тобі,

Тому і кружляєш так швидко&

 

2.        Венера:

Планета Венера – «сестричка Землі»,

Проте лише розміром схожі вони.

Бо Сонце близенько,немає води

І жити на ній не зможемо ми.

 

3.        Земля:

Я – планета,звусь Земля,

Я велика – не мала.

Навкруги себе кружляю,

Кругом Сонечка літаю.

Ніч і ранок,день і вечір,

Всі вони завжди доречні.

Заслуга в цьому є моя,

Я – планета,я – Земля.

 

Місяць:

Вірний супутник – прекраса ночей,

Світить нам з неба – не звести очей.

І зізнатись повинні ми всі,

Сумно без Місяця буде Землі!

 

4.Марс

Грізний Марс,немов вогонь,

Сяє нам вночі,

З ким ти знову посваривсь,

Що почервонів?

А секрет твій знаю я,

Друже,охолонь.

Це звичайнісінька іржа,

А не страшний вогонь.

 

5.        Юпітер:

Колись долетить і ракета

На цю величезну планету.

Бурани,тумани та вітер

Хвилюють планету Юпітер.

 

6.        Сатурн:

Яскраві кільця має,

Далеко від нас пролітає,

З життям не зустрічається

Сатурном називається.

7.        Уран:

Далека від Сонця та світла

Планета цієї орбіти.

Зі снігу та льоду кургани

Сховали поверхню Урану.

 

8.        Нептун:

Всі кажуть,що я планета буранів,

Вітрів,штормів,ураганів.

Але ж і мені треба чимось займатись,

Не завжди у космосі є з ким погратись.

 

9.        Плутон:

А ця планета маленька

Занадто від Сонця далеко.

Холодний космічний сон

Сповив планету Плутон.

 

А зараз,діти,давайте покружляємо навколо Сонця,як і всі справжні планети.

 

Діти,а кого ми сьогодні зустріли в космосі? (Відповідь дітей). А скажіть,діти,звідки ж він взявся,з якої планети,якщо на всіх планетах,які ми відвідали,немає життя?

Космос це безмежний і безкраїй простір,який немає ні початку ,ні кінця. Тому людству ще не вдалось дослідити всі безмежні далі космосу,можливо десь і є планета,на якій існує життя,як і на Землі. Ми,діти,ще з вами ,обов’язково,будемо досліджувати ці простори на наступних заняттях,і,можливо,зустрінемось ще раз із  жителем невідомої нам планети.

Звук мобільного телефона.

Вихователь: діти,мені знову надійшло смс повідомлення від Залізочки,вона пише,що відправила вам посилку,що ж у цій посилці.

 

Це ,діти,для вас подаруночки. (Вихователь роздає подарунки).

 

 Вихователь на цьому наше мандрівка закінчилось,діти вам сподобалось подорож?

Діти наша Залізочка також нам прислала і гостинці,за те,що ви полагодили Землю.

Діти,давайте попрощаємось із нашими гостями.

Діти прощаються і виходять з зали.


Інтегроване заняття в старшій групі з основ безпеки життєдіяльності на тему:

«СТИХІЙНЕ ЛИХО»

Програмовий зміст:

Продовжувати знайомити дітей з найбільш характерними,для нашої місцевості,незвичайними ситуаціями,природними стихіями. Дати уявлення про можливі наслідки та руйнівні властивостівітру,шквалу,грози,землетрусу,повені. Закріпити правила поведінки в надзвичайних ситуаціях,вчити бути обачливими,спостережливими,застерігати від біди та лиха. Розвивати мислення,увагу. Виховувати любов до навколишнього середовища.

Обладнання: комп’ютери,відео презентації,ілюстрації,ватман,фарби,роздатковий матеріал.

 

Хід заняття:

Діти заходять до зали і вітаються із гостями!

Вихователь: на сьогоднішньому занятті,ми будемо говорити з вами про незвичайні явища в природі.

До зали заходить Міла із м./ф. «Лунтик»

Ой,ой,ой,у лісі таке дивне щось коїться! Усі звірі бояться якогось стихійного лиха. Прийшла,я до вас запитати,можливо хоч хтось із вас скаже,що то воно таке,те стихійне лихо?

Вихователь: діти,а чи знає хтось із вас що таке стихійне лихо?

А чи цікаво вам дізнатись? Можливо,і наша гостя послухає?

Міла: дуже цікаво,я посиджу з вами на вашому занятті.

Вихователь:і ми з вами,діти,зараз спробуємо розібратись,що ж таке стихійне лихо!

СТИХІЙНІ ЛИХА – це явища природи, які виникають раптово і призводять до порушення нормального життя, а іноді і до загибелі людей.

А зараз нам необхідно пройти в нашу першу інформаційну кімнату.

Діти підходять до першого комп’ютера.

Хто знає вірша про землю?

Дитина:

Є в системі Сонячній

Планета, що зветься Земля.

Я знаю, що кращої від неї

Ніде нема.

 

Річки й озера синії,

Гори, ліси й моря —в

Серед усіх найкраща

Планета моя — Земля!

Життя наше вирує на поверхні земної кори.

Відео презентація «Землетрус – стихійне лихо».

Уявіть собі таку картину: теплий сонячний день. Весело щебечуть пташки.

Сяє ласкаве сонечко. Граються щасливі діти. Пухнасті бджілки п'ютьсолодкий нектар з пахучих квітів…І раптом птахи тривожно закружляли,здригнулась Земля. Падають стовпи, валяться будівлі… Від страху тріпоче   серце.

 

Земна кора коливається безперервно. Але землетрусами вважаютьсятільки найсильніші коливання. Під час землетрусу поверхня Землі раптовоздригається, наче дихає. Від цього руйнуються будівлі, появляються тріщинив землі. Передбачити землетрус дуже важко. Зупинити неможливо. Та перед цієюстихією можна помітити тривожну поведінку тварин, рибок в акваріумі,почути гуркіт, що наростає.

Дослід з будиночком.

 

А ось яких правил безпеки потрібно дотримуватись при землетрусі:

Під час землетрусу небезпечно перебувати в приміщенні.

- Не втрачай часу на рятування речей, іграшок.

- Перебуваючи в приміщенні, не виходь на сходову клітку, а стань в отворі

дверей.

- Опинившись на вулиці, треба далі відійти від будівель і ліній

електропостачання.

А зараз пройдем в нашу другу інформаційну кімнату.

 

Діти підходять до комп’ютера : (включається вентилятор, звучить музика)

 - Що ви відчули?

 - Звідки в кімнаті взявся вітер?

 - Так вітерце що?(це рух повітря).

Хто знає вірш про вітер?

Дитина:

Вітер, вітер пустотливій

залетів до нас у сад

оббиває груші, сливи,

трусить яблуні під ряд

і хустиночку в Марусі

На головці розв’язав,

Свиснув дівчинці у вусі

І нічого не сказав.

 Цікаво було б дізнатися який буває вітер.

Відео презентація «Вітер»

Вітри як і люди мають свій характер. Є вітри добрі і злі. То ж запрошую вас в кімнату інформації. Сідайте ,будь ласка, зручно і продовжимо нашу розмову.

«Вітер буває слабкий, ледь помітний, у спекотний день приємний і прохолодний, він розвіює насіння рослин, приносить тепло чи холод. Його називають лагідно вітерець».

 «А буває вітер сильний і навіть дуже сильний. Такий вітер називається буря».

 «Ще буває вітер шквальний – він раптовий тривалий, страшний, виникає перед грозою. Коротко – шквал»

«Є вітер ураганний. Ураган - це вітровій надзвичайної сили»

 «Буває вітер штормовий. Коротко - шторм. Він може перевертати навіть кораблі»

 «Є вітер – торнадо. Цей вітер має страшну силу: руйнує будинки, піднімає машини, ламає дерева. Тобто завдає шкоди і природі і людині»

 «Але добре коли вітер ласкавий, добрий який несе тільки користь».

 - Назвіть ,будь ласка, назви вітрів які ви запам’ятали.

Вітер,може призвести до лиха,тож необхідно знати правила поведінки під час сильного вітру,шквалу,буревію:

-         перейдіть у безпечне місце, сховайтеся у надійному приміщенні.

        - не намагайтеся виходити на вулицю ­- це небезпечно.

        - якщо ви перебуваєте на відкритій місцевості, присядьте на дні будь-якого заглиблення (яру, канави, кювету), захищайте голову.

         -якщо їдете автомобілем, зупиніться, по можливості зайдіть у міцну і надійну будівлю.

         -після того як вітер вщухне, не виходьте одразу на вулицю, адже шквал може повторитися.

Д./г.: «Який вітер приніс пазли?»

 

Діти складають з пазлів картинки з погодою.

Фізкультхвилинка:

Вітер хоче з вами погратися .

 «Вітер дуже любить грати,

 Веселитись танцювати.

 Вітер в лісі дерева гойдає,

 Вправо вліво їх нагинає,

 Хилить до низу,

 Підтримки шукає.

 Низом сичить: с-с-с-с

 До верху злітає.

 Там пошумить: ш-ш-ш-ш

 І геть відлітає»

 

Діти підходять до наступного комп’ютера.

А ось наша третя інформаційна кімната.

А хто розповість мені вірш про небо?

Дитина:

- Зорі, мов ліхтарики малі,

Уночі з'являються поважно.

Небо починається з Землі

І збіга у вічність, неосяжність…

Вихователь:

Відео презентація «Гроза»

- У якому місці ми б не перебували – скрізь над нами небо. По ньому пливуть

пухнасті хмаринки, освітлені сонцем. У ньому літають щасливі птахи та

срібнокрилі літаки. У небі народжується ранок, а ввечері, коли заходить

сонце, на ньому вимальовуються місяць і зорі. Небо дарує нам теплий дощик

і кумедні красуні – сніжинки. В блакитному просторі сяє різнобарвна веселка.

Та інколи небо стає грізним і навіть небезпечним. Коли це буває?

(Під час грози).

- Як ви розумієте слово «гроза»?

Правила поведінки під час грози.

Не купайся і не плавай у воді. З початком грози негайно виходь на берег.

- Якщо ти вдома – мерщій закривай усі вікна і двері, вимкни усі

електроприлади.

- Якщо перебуваєш далеко від дому, то зайди до найближчого приміщення –

магазину, школи, аптеки, бібліотеки і т. д.

- Не можна бігти під час грози, бо пітна шкіра і швидкий рух притягують

блискавку.

- Ні в якому разі не користуйся телефоном. Вимкни його.

- Якщо гроза застала в лісі, не ховайся під високе дерево, бо блискавка

намагається долетіти до землі якомога швидше, тому шукає

Найвищий предмет. В такому разі надійною схованкою будуть кущі або

низькі дерева.

- Якщо гроза застала на велосипеді або з батьком на мотоциклі, - залишіть і

відійдіть в сторону на 20-30м.

- Якщо в автомобілі – зачиніть вікна, опустіть антену радіоприймача донизу і

перечекайте негоду.

- Якщо знаходишся в полі, то не лягай на мокру землю, не заривайся в

скирту. Краще знайди канаву, ярок і присядь на носочках(навшпиньки).

А зараз я перевірю,як ви запам’ятали правила поведінки,зараз ми порграємо у гру.

 

Гра:«Можна – не можна».

 

 

Гроза може супроводжуватись і сильним дощем,і градом.

Хто знає,що таке град?

Це замерзлі краплі води.

Інколи вони можуть досягати розмірів курячого яйця, яблука. Град – це завжди лихо, він загрожує рослинам, тваринам, людям. Чому? (знищує посіви, ламає молоді пагони, оббиває ягоди, може пробити скло; від ударів гине домашня птиця, дрібна худоба, інколи навіть люди.)

Комп’ютерна гра: «Операція жук» (Рятувати жучків)

 

А це,діти,наша остання інформаційна кімната,четверта.

Діти,а хто знає вірш про воду.

Дитина:

Яка краса: брунькуються бруньки,

Вербичка закосичилась на диво, -

І, плеснувши в долоні, пустотливо

Струмок побіг в долину, до ріки.

Вихователь:

Відео презентація «Повінь»

- Біжить, дзюркочучи, струмочок. Ховається в зеленій соковитій траві

холодне джерельце. Стрічками біжать блакитноокі річки до неспокійнихморів та океанів.Воду зберігають мовчазні озера. Вода є в усьому живому й неживому нанашій планеті – в нас самих, тваринах, рослинах, грунті. Без водинеможливе життя.

Але інколи вода стає ворогом. Коли це буває?

- Коли дощі довго не припиняються, піднімається рівень води у річках.

І таке лихо називається повінь. Діти погляньте якого лиха може завдати повінь.

 

Дослід з водою.

 

Правила поведінки  при повені

-   Зберігайте спокій і уникайте паніки.
-  Швидко зберіть особисті документи, цінності, ліки, продукти й інші необхідні речі.
-  По можливості негайно залиште зону затоплення.
-
 Перед виходом з будинку вимкніть електроприлади, загасіть вогонь у печі. Закрийте вікна і двері.

-  Підніміться на верхні поверхи або горище.
-  До прибуття рятувальників залишайтеся на верхніх поверхах, даху, деревах.

-  Потрапивши у воду, зніміть з себе важкий одяг і взуття, відшукайте поблизу предмети, за допомогою яких можна протриматися на воді до часу поки надійде допомога.

А зараз,діти,ми розділимось на три команди, «Шторм», «Блискавка», «Повінь». Кожна із команд намалює малюнок,що відповідатиме назві вашої команди.

Діти малюють.

Вихователь: діти,а як ви назвете свою картину?

Діти: «Стихійне лихо».

Вихователь: подаруйте нашій Мілі свою роботи,щоб вона віднесла її в ліс і розповіла усім жителям лісу про правила поведінки під час стихійного лиха.

Діти дарують.

Міла дякую і прощається із дітьми.

 

Вихователь: діти,а вам сподобалось сьогоднішнє наше заняття?

(Відповідь дітей)

Вихователь: а зараз,дітки,ми з вами підемо на прогулянку і перевіримо,за допомогою повітряних кульок який же вітер сьогодні на вулиці панує! Ви згодні? (Відповідь дітей).


«Права дітей».

Мета : дати дітям загальне уявлення про їх права, розвивати правове світогляд.

Завдання:

Освітні: Формувати уявлення про права дітей (з книги "Конвенція про права дітей").

Розвиваючі: розвивати увагу, пам'ять, логічне мислення.

Мовленнєві: розвивати зв'язне мовлення, збагатити словник дітей: вогнище, луб'яний хатинка, власність, недоторканність, шкільне приладдя.

Виховні: виховувати почуття самоповаги і поваги до інших людей.

Демонстраційний матеріал:

Ілюстрації зображують будинок людини, житло прадавньої людини, станцію швидкої медичної допомоги, школу.

Методичні прийоми: ігрова ситуація з домоправителькою мадмуазель Фрекен Бок (ФБ), бесіда-діалог, розглядання ілюстрацій та бесіда з ним, фізкультхвилинка, аналіз, підведення підсумків.

Хід заняття

Вихователь. Діти, сьогодні ми познайомимося з однією чудовою книгою. Вона називається "Конвенція про права дитини". Ця книга розповість вам про права дітей. (Несподівано з'являється ФБ і починає пилососити килим, наспівуючи пісню. Вихователь вимикає пилосос).

ФБ: Що таке? В чому справа? (продовжує пилососити).

Вихователь: Що ви тут галасуєте, ви нам заважаєте! І взагалі хто ви?

ФБ: Матильда, ти чула? Вони не знають, хто я така. Я - домомучительниця, ой вибачте, домоправительниця, мадмуазель Фрекен Бок, я займаюся тим, що виховую дітей.

Вихователь: А дітей - то ви любите?

ФБ: Що ви? Звичайно, звичайно! Я дуже люблю дітей , але якщо вони виховані.

Вихователь: Наші діти дуже виховані і зараз ми знайомимося з книгою, яка розповість нам про права дітей.

ФБ: Малі ви ще права вивчати. А цю книгу я сама прочитаю...(забирає книжку і йде)

Вихователь: Ну і Фрекен Бок забрала книжку і була така...

Що ж нам тепер робити ?А давайте з вами сядемо в поїзд і відправимося в подорож (діти сідають в імпровізований потяг, звучить аудіозапис).

Наша перша зупинка. (виходить переодягнена дитина).

Дитина: Здрастуйте, Я Ваше Ім'я.

Вихователь: Діти, імена - це слова, але слова особливі. Вони означають дуже багато. На Русі вірили в могутність імен і до вибору ставилися дуже уважно. Стародавні вважали, що з ім'ям людини пов'язана його подальша доля. Після народження ви отримали перший у своєму житті документ - Свідоцтво про народження. Діти даю вам завдання: попросіть тата і маму показати вам свідоцтво. Звертатися один до одного треба лагідно по імені. І звичайно неприпустимо називати людину грубим словом, давати йому кличку - це порушує його право на ім'я .А давайте згадаємо які у вас прекрасні імена.

Дидактична гра "Назви ласкаво".

Вихователь: Продовжуємо нашу подорож (звучить аудіозапис).Наша наступна зупинка. У людини будинок був завжди. У найдавніші часи люди жили в печерах. (показ ілюстрації).

Там вони ховалися від дощу, холоду, диких тварин. Потім людина навчилася будувати собі житло з каменю і дерева. У всі часи будинок дуже багато значив для людини. Був його фортецею, захистом, вогнищем, улюбленим місцем відпочинку. Невипадково так багато прислів'їв придумав російський народ. Які ви знаєте? (діти відповідають)

Без господаря будинок - сирота!

В рідному домі і стіни допомагають.

Людина без кута, що птах без крила.

(Несподівано вбігають діти, переодягнені в зайця і лисицю)

Заєць: Допоможіть! Допоможіть хто-небудь. Діти,зі мною біда трапилася. Попросилася до мене лисиця в лубяную хатинку, та мене і вигнала (плаче).

Лисиця: А що, я винна, чи що? Мій будинок розтанув. Адже він був крижаний, де тепер мені жити? Вигнала? Так, вигнала, ну і що? Інший будинок собі знайдеш.

Заєць: Але ж це мій дім, моя власність(плаче).Не маєш права мене виганяти.

Лисиця: Я в лісі господиня. На все маю право.

Вихователь: Почекай лисиця, заспокойся Ти знаєш, кожна людина має право на недоторканність житла. Ти не маєш право виганяти зайця з його власної хати. Тепер ти зрозуміла, що ти не права?

Лисиця: Ну, добре, я більше не буду, підемо заїнька пограємо.

Вихователь: Діти, з якої казки ці герої? (відповіді дітей). Кожна дитина має право на свій дім (показ ілюстрацій).

А тепер давайте пограємо в гру "Кому, який будинок?"

Ведмедю-берлога

Білку - ...

Птиці - ...

Бджолі - ...

Собаці - ...

Людині - ...

Вирушаємо далі (звучить аудіозапис)

Вихователь: У нашій країні всі діти мають право на безкоштовну медичну допомогу.

Дитина:

Добрий лікар Айболить

Він під деревом сидить

Приходь скоріше лікуватися

І корова, і вовчиця

І жучок, і черв'ячок

І ведмедиця!

 

Вилікує всіх

Добрий лікар Айболить.

 

Вихователь:

З якої казки цей герой?(відповіді)

Що потрібно зробити, якщо ви раптом захворіли?(відповіді)

Ну а щоб не хворіти, що для цього треба робити? (відповіді)

Фізкультхвилинка

Вихователь: продовжуємо подорож (звучить аудіозапис).

У книзі про права дитини записано, що кожна дитина має право на безкоштовну освіту. (показ ілюстрацій)

Як ви думаєте, діти, навіщо діти ходять в школу? (відповіді)

В який час року починають вчитися? (відповіді)

Як називають дітей , які ходять в школу? (відповіді)

Як називаються книги, за якими навчаються діти? (відповіді)

А які ви знаєте прислів'я, пов'язані з навчанням? (відповіді)

Вік живи - вік учись.

Учення світло - неученее тьма.

Учиться - завжди згодиться.

Діти, давайте пригадаємо, з якої причини Буратіно потрапляв у неприємні історії? (відповіді)

Правильно, він не хотів вчитися і вважав себе самим розумним.

Діти, в школі вам знадобляться шкільне приладдя: ручки, зошити, лінійки ...

Дидактична гра "Один - багато"

альбом - альбоми

фломастер - ...

рюкзак - ...

олівець ...

А зараз,діти,давайте ми пригадаємо які ж права були порушені в сюжетах цих казок.

Молодці,діти.

(Знову несподівано з'являється Фрекен Бок)

ФБ: Ну що, приїхали? Зараз я займуся вашим вихованням.

Вихователь: Ми приїхали, щоб забрати свою книгу, яку ви у нас взяли.

ФБ: Ви на цю книгу ніяких прав не маєте, так і на всі права, які в цій книзі записані. На це можуть розраховувати тільки ті діти, які не їдять солодкого і які відчувають тверду руку.

Вихователь: Фрекен Бок ви не праві. Наші діти виховані і люблять ласку. Поверніть нам будь ласка книгу і ми будемо знайомитися з іншими правами дітей.

ФБ: А от мене ніхто не любить.

Вихователь: Діти, мені чомусь стало шкода Фрекен Бок. Може вона тому такі вчинки робить, що її ніхто не любить, ніхто про неї не дбає. А ось всі діти мають право на любов і турботу. Я пропоную Фрекен Бок подарувати квіти (діти дарують квіти).

ФБ: Чудово, чудово, просто чудово. До побачення, діти.

Вихователь:

У дитини право є,

бо дитина це святе.

Мама нас захищає,

Бо права наші знає.

Право є:

На мамине піклування,

та шкільне навчання.

Всі діти рівні,

Бо вдома вони як рідні,

в їдальні харчуємось,

в лікарні лікуємось.

Гратись нам потрібно,

а працювати необхідно.

Ми за себе стоїмо,

Бо права знаємо.

               Гоменюк М.

Діти, вам сподобалося наше подорож? Про які права ви сьогодні дізналися? (відповіді). Ми ще раз зустрінемося з цією книгою , і вона познайомить нас з іншими правами.

Таємниці-чарівної-сніжинки-.doc
Microsoft Word документ 7.3 MB